NLG AJKP osztályblog

NLG AJKP osztályblog

Magyar nyelv és irodalom

2020. március 16. - tuntematon

2021. április 12-16.

Nyelvtörténet - feladatok, anyagok a Teamsben.

 

2021. március 29-31.

Kommunikáció. Feladatok a Teamsben.

 

2021. március 22-26.

A kőszívű ember fiai - feladatok a Teamsben.

 

2021. március 16-19.

A kőszívű ember fiai - film, feladat a Teamsben. Péntek: memoriter: Petőfi Sándor: Nemzeti dal

 

2021. máricus 8-12.

A kőszívű ember fiai - vázlatok, feladatok a Teamsben.

 

2021. február 8-12.

Szókincsfejlesző, játékos feladatok a teamsben.

 

2021. január 11-15.

Hétfőn számonkérés Redmentán: https://redmenta.com/mondat-kb-2

Továbbá: mondatelemzés. Elméleti és gyakorlati feladatok a Teamsben.

 

2021. január 4-8.

Téma: mondatelemzés. Elméleti és gyakorlati feladatok a teamsben.

 

2020. december 7-11.

Téma: Szóelemek. Elméleti és gyakorlati feladatok a teamsben.

 

2020. november 30-december 4.

Számonkérés a redmentán, valamint szóban. Közmondások, szólások. Feladatok és elméleti anyagok a teamsben.

 

2020. november 23-27.

A helyesírási alapelveket fogjuk átvenni. Feladatokat, elméleti anyagot a teamsbe teszem majd fel.

 

 

Heti tananyag 2020. június 08-11.

Szépirodalmi mű filmes feldolgozása

Az egyes órák anyagát, feladatait a Microsoft Teamsben találjátok a fájlok menüpontban, dátumozva.

 

Heti tananyag 2020. június 02-04.

Irány a középiskola! Gyakorló feladatok

Jókai Mór: Az aranyember

Az egyes órák anyagát, feladatait a Microsoft Teamsben találjátok a fájlok menüpontban, dátumozva.

 

Magyar nyelv és irodalom 

Heti tananyag 2020. május 25-28. 

Tanév végi mérés: Műnemek, műfajok, művek

A jellemzés

A leírás

Ismeretterjesztő szöveg jellemzőinek felismerése

Május 28-án (csütörtökön) nem tartok online órát. 

Az egyes órák anyagát, feladatait a Microsoft Teamsben találjátok a fájlok menüpontban, dátumozva.

 

Heti tananyag 2020. május 18-21.

A kommunikáció és a tömegkommunikáció

A média

Légy óvatos a monitor előtt!

Kányádi Sándor

Az egyes órák anyagát, feladatait a Microsoft Teamsben találjátok a fájlok menüpontban, dátumozva.

 

Heti tananyag 2020. május 11-14. 

Mondatrészek (jelzők)

Egyszerű mondatok elemzése

Az egyszerű mondatok helyesírása

Szövegértés

Szövegalkotás

Az egyes órák anyagát, feladatait a Microsoft Teamsben találjátok a fájlok menüpontban, dátumozva.

 

Heti tananyag 2020. május 05-06.

Mondatrészek (határozók)

Egyszerű mondatok elemzése

Az egyes órák anyagát, feladatait a Microsoft Teamsben találjátok a fájlok menüpontban, dátumozva.

 

Heti tananyag 2020. április 27-30.

Mondatrészek (alany, tárgy)

Egyszerű mondatok elemzése

Csukás István: Vakáció a halott utcában (részlet)

Az egyes órák anyagát, feladatait a Microsoft Teamsben találjátok a fájlok menüpontban, dátumozva.

 

Heti tananyag 2020. április 20-24.

Helyesírás gyakorlása

A mondat. A mondatok csoportosítása

Egyszerű mondatok elemzése

Válogatás a roma irodalomból: Ratkó József

Az egyes órák anyagát, feladatait a Microsoft Teamsben találjátok a fájlok menüpontban, dátumozva.

 

Heti tananyag 2020. április 15-16. 

Játék a szavakkal - alapszófajok

József Attila:Születésnapomra (2 óra) 

Az egyes órák anyagát, feladatait a Microsoft Teamsben találjátok a fájlok menüpontban, dátumozva.

 

Heti tananyag 2020. április 06 - április 08.

Viszonyszók és mondatszók. Gyakorlás

Mit tanultál a szófajokról? Gyakorlás, összefoglalás

Húsvéti népszokások. Szövegértés

 

Magyar nyelv és irodalom 2020. április 02.  (2 óra)

Tananyag: Játékos anyanyelvi feladatok

lásd: outlook

Házi feladat beküldési határidő: 2020. április 06. 

 

Magyar nyelv és irodalom 2020. március 30 - április 01. (3 óra)

Tananyag: Az igenevek. Szövegértés

lásd: outlook

Házi feladat beküldési határidő: 2020. április 02. 

 

Magyar nyelv és irodalom 2020. március 26. (2 óra)

Tananyag: Mikszáth Kálmán: A néhai bárány

Műfaja: novella

A novella kisepikai műfaj, amely a főhős életének egy fontos eseményét mutatja be. Rövid terjedelmű, kevés szereplő vonultat fel. A megoldást valamilyen fordulat előzi meg.

A mű szerkezete:

  1. A készülődő vihar képe (kiindulási pont)
  2. A tulipános láda és a bárányka eltűnik. (bonyodalom)
  3. A gazdag Sós Pál gyanúba keveredik. (kibontakozás)
  4. Az apa és Baló Ágnes útja sikertelen.
  5. A legkisebb kerül szembe a nagy tekintélyű emberrel. (tetőpont)

      III.                    A hamis esküre készülő Soós Pál lelepleződik. (megoldás)

Feladatok:

  1. Figyelmesen olvasd el a művet, amelyet a következő címen megtalálsz:

https://tudasbazis.sulinet.hu/hu/magyar-nyelv-es-irodalom/irodalom/irodalom-5-osztaly/mikszath-kalman-a-nehai-barany/mikszath-kalman-a-nehai-barany-cimu-novella

vagy meg is hallgathatod, ha elindítod a fekete téglalapon a lejátszót:

https://tudasbazis.sulinet.hu/hu/magyar-nyelv-es-irodalom/irodalom/irodalom-5-osztaly/mikszath-kalman-a-nehai-barany/mikszath-kalman-a-nehai-barany-szerkezet

  1. Oldd meg a fenti helyen található tesztfeladatokat, ellenőrizd a tudásod! (A néhai bárány szereplői címűt is.)

Házi feladat, amelyet osztályzattal fogok értékelni:

Felelj a következő kérdésekre, oldd meg a feladatokat!

  1. Sorold fel a mű szereplőit!
  2. Melyik két helyszínen játszódik a cselekmény?
  3. Mit jelent a címben a „néhai” szó? Hogyan utal a végkifejletre?
  4. Mennyi idő alatt mehettek végbe az események? Keresd meg az idő múlására utaló kifejezéseket!
  5. Mit tudunk meg Bodokról, az ott élő emberekről? Milyen viszonyban vannak Sós Pállal?
  6. Milyen körülmények között él a Baló család?
  7. Melyek a történet népmesei vonásai?
  8. Fogalmazd meg Sós Pál bűnét!
  9. Mi lehet a nagy tekintélyű ember sorsa a lelepleződés után?
  10. Visszajelzést várok a tesztekről, hogyan sikerültek, nehéz vagy könnyű volt-e.

A megoldásokat levél formájában vagy lefényképezve és csatolva is elküldheted a címemre:

szollosyne.toth@nlg.httpf.hu 

Határidő: 2020. március 31.                     Jó munkát kívánok!      Ida néni

 

Magyar nyelv és irodalom 2020. március 25.

 

Tananyag: A névszókról tanultak összefoglalása

A Névmások című dokumentum  134-135.  oldalai alapján dolgozz!

 

Segítség a feladatok megoldásához:

  1. feladathoz: a négy csoport: főnév, melléknév, számnév, névmás
  2. feladathoz: Tulajdonnevek esetén nem egyszerűsíthetünk, a megoldást másold le: Záchcsal, Lőrinccel, Karinthyval, Kovátscsal, Szénássyval, Kiss-sel, Nikolett-tel, Szigethyvel, Szíjj-jal, Mariann-nal, Pappal
  3. feladathoz: Gondolkozz!
  4. feladathoz: http://www.tintakiado.hu/dictionary_idegenszotar.php
  5. feladathoz: http://82.132.11.194:8080/Dokumenti/Ucitelji/JOSIP%20JELU%C5%A0I%C4%86/Hungarian%20Language%20Learning%20Pack%20(Updated)/34%20Magyar%20sz%C3%B3l%C3%A1sok%20%C3%A9s%20k%C3%B6zmond%C3%A1sok%20(Hungarian%20Sayings%20and%20Proverbs).pdf

Visszaküldendő házi feladat, osztályozni fogom! Határidő: március 30.

  1. oldal 6., 7., 8. feladat

A házi feladatnál mindig írd le a megoldás elé az oldalszámot és a feladat számát! Csak a megoldást várom, az egész szöveget nem kell leírni.

A visszaküldendő házi feladatot fényképezd le, küldd el március 30-ig a

szollosyne.toth@nlg.httpf.hu iskolai levélcímemre!

 

Jó munkát kívánok!

                                        Ida néni

 

Magyar nyelv és irodalom 2020. március 23 – 24.

Tananyag: A névmások (2 óra)

Az osztály levelezési címére elküldtem a Névmások című dokumentumot, ebben a 108 – 111. és a 121-125.  oldal alapján dolgozz a következő szempontok figyelembevételével:

  • Olvasd el figyelmesen a tankönyv szövegét!
  • Különösen figyelj a Jegyezd meg című, szürke alapú összefoglalókra!
  • Gondold át, mit olvastál!
  • Oldd meg saját füzetlapon a feladatokat!
  • A házi feladatnál mindig írd le a megoldás elé az oldalszámot és a feladat számát (pl. 119.o. 3. f.). Csak a megoldást várom, az egész szöveget nem kell leírni.
  • A visszaküldendő házi feladatot fényképezd le, küldd el március 26-ig a

szollosyne.toth@nlg.httpf.hu iskolai levélcímemre!

 

Visszaküldendő házi feladat:

119.oldal 3. feladat

  1. oldal 8. feladat
  2. oldal 9. feladat
  3. oldal 2., 3.(„a” rész), 4. feladat

 

Jó munkát kívánok!

                                        Ida néni

 

Kedves Gyerekek!

Magyar nyelv és irodalom tantárgyból ezen a héten naponta kaptok tőlem tananyagot, feladatokat.

A fájlok nevében benne lesz a dátum a házi feladatok sorrendjének könnyebb betartása érdekében.

Március 20-ától (péntek) az egész jövő heti munkaanyag, feladat elérhető lesz.

Egyelőre Katika néni segítségével tudom a blogos felületre feltenni mindezeket, de remélem, hogy hamarosan személyesen is.

Oldjátok meg a feladatokat folyamatosan, az órarend szerinti mennyiségben (csütörtökön 2 magyaróra van)!

Elérhetőségem:

A tanórák idején folyamatosan várom esetleges kérdéseiteket a következő iskolai levelezési címre: szollosyne.toth@nlg.httpf.hu

A tanórák ideje alatt rögtön fogok válaszolni írásban.

Erre a címre kérem visszaküldeni a házi feladatokat is, itt kérdezhettek, véleményt mondhattok a tanórán kívül is bármikor.

Jó munkát kívánok!

Ida néni

Magyar nyelv és irodalom 2020. március 18.

Kedves Gyerekek!

Mai feladatként a korábban ígért Illemtesztet küldöm.

Egy füzetlapra és tollra lesz szükségetek.

  1. Olvassátok el figyelmesen a megállapításokat!
  2. A helyesnek tartott válaszokat totó formájában írjátok le (pl. 1 – c), majd fényképezzétek le!
  3. A fényképet küldjétek el a toth@nlg.httpf.hu címre március 20-ig!

A feladatokat javítani fogjuk, értékelni fogom.

 

Illemteszt

 

Karikázd be a helyesnek tartott válasz betűjelét!

  1. Ki nyújtja előre a kezét találkozáskor?
  2. A férfi a nőnek. b) A nő a férfinak. c) Mindegy.
  3. Mit mondjunk a bemutatkozásnál?
  4. a) Keresztnevünket. b) Vezeték- és keresztnevünket. c) Becenevünket.
  5. Kit kell bemutatni először?
  6. Férfit a nőnek, fiatalt az idősebbnek. b) Nőt a férfinak, idősebbet a fiatalabbnak. c) Férfit a nőnek, idősebbet a fiatalnak.
  7. Ha késsel, villával eszünk, melyik kezünkben legyen a villa?
  8. bal b) jobb            c) mindegy
  9. Az ételt emeljük a szánkhoz, vagy a szánkat az ételhez?
  10. Az ételt emeljük a szánkhoz. b) A szánkat emeljük az ételhez. c) mindegy
  11. Mikor illik az asztalra könyökölni?
  12. bármikor b) Ha fáradtak vagyunk.        c) soha
  13. Ha befejeztük az étkezést, melyik oldalra helyezzük az evőeszközt a tányéron?
  14. bal b) jobb            c) Mindegy, melyik oldalra.
  15. Tegyünk-e az ünnepi asztalra gyertyát?
  16. Nem, mert leég a hajunk. b) Ha a vendégek kívánják. c) Mindenképpen tegyünk.

 

  1. Mikor gyújtjuk meg az asztalon levő gyertyát?
  2. Étkezés előtt. b) Étkezés közben.     c) Étkezés után.
  3. Tálaláskor a tálat hova helyezzük?
  4. szélre b) középre      c) A házigazda fogja, míg a vendégek szednek.
  5. Ha az asztalnál ülők maguk szedik ki az ételt, ki szedjen először?
  6. Mindig a házigazda. b) A vendég hölgy. c) A vendég férfi.
  7. Melyik étel evőeszközeit helyezhetjük el a tányér felső részénél?
  8. leves b) hús  c) desszert
  9. Mit csinálsz a kenyérrel az ebédnél?
  10. Elvágom késsel. b) Harapom. c) Töröm.
  11. A kalapot mikor kell levenniük a férfiaknak az étteremben?
  12. Mikor leültek az asztalhoz. b) Ha melegük van. c) A belépés pillanatában.
  13. Hogyan lépjen be egy nő és egy férfi az étterembe?
  14. Elöl menjen a nő. b) Elöl menjen a férfi. c) Nem számít a sorrend.
  15. Hogyan jelezzük a pincérnek, ha rendelni kívánunk?
  16. Kiabálunk neki. b) Intünk neki. c) Odamegyünk hozzá, és az asztalhoz kísérjük.
  17. Ki kezdje az asztalbontást?
  18. A nő. b) A férfi.       c) Aki jobban siet.

 

Összes jó válasz:

 

Magyar nyelv és irodalom 2020. március 19.

 

  1. óra tananyaga: A számnevek helyesírása

Csatolva találsz egy Melléknév, számnév című dokumentumot, ebben a 99 – 101. oldal alább felsorolt feladatait oldd meg az ott felsorolt példák alapján!

A 2., 3.  feladat megoldásához a következő URL címen találsz segítséget:

https://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/akh12

a továbbiakban itt: 263. d)Kötőjelet szavak és szórészek között az alábbi esetekben alkalmazunk

 

Tanórai feladatok, azaz a füzetedbe írd le a megoldásokat:

  1. oldal 2. feladat
  2. oldal 4. feladat
  3. oldal 2. feladat

 

Házi feladat, azaz a leírt megoldásokat fényképezd le, és küldd el a következő iskolai levelező címre:

 szollosyne.toth@nlg.httpf.hu

 

  1. oldal 3. feladat
  2. oldal 5. feladat
  3. oldal 3. feladat

 

 

  1. óra tananyaga: Játékos irodalom

A mai órán felfrissítheted, teszttel mérheted irodalmi ismereteid játékos formában.

Feladatok:

  1. Másold be a böngészőbe a következő címet, majd nyisd meg az oldalt!

http://www.okosdoboz.hu/gyakorlas/5-8-osztaly/magyar-irodalom/osszes-temakor

  1. Sok érdekes témakör közül választhatod ki, hogy melyiknek a kérdéseire felelsz. A kiválasztott képre vagy a fölötte levő címre kattintva megjelenik az első kérdéssor. A jobb felső sarokban található Diákoknak feliratra kattintva olvashatod a feladatot. Egy képhez általában 5-6 kérdés tartozik. A kérdések után az Ellenőrzés pontban megtudhatod, jól feleltél-e.
  2. Javaslom a következő címeket:
  • Jók és gonoszok Jókai Mór: A kőszívű ember fiai c. regényében
  • Mondd el konyhanyelven! (Költői képek hétköznapi nyelven)
  • „János vitéz-szótár”

 

Jó munkát kívánok!

                                        Ida néni

PDF

 az osztály e-mail címére megy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nlgajkp.blog.hu/api/trackback/id/tr9815526914
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása