2021. április 12-16.
Nyelvtörténet - feladatok, anyagok a Teamsben.
2021. március 29-31.
Kommunikáció. Feladatok a Teamsben.
2021. március 22-26.
A kőszívű ember fiai - feladatok a Teamsben.
2021. március 16-19.
A kőszívű ember fiai - film, feladat a Teamsben. Péntek: memoriter: Petőfi Sándor: Nemzeti dal
2021. máricus 8-12.
A kőszívű ember fiai - vázlatok, feladatok a Teamsben.
2021. február 8-12.
Szókincsfejlesző, játékos feladatok a teamsben.
2021. január 11-15.
Hétfőn számonkérés Redmentán: https://redmenta.com/mondat-kb-2
Továbbá: mondatelemzés. Elméleti és gyakorlati feladatok a Teamsben.
2021. január 4-8.
Téma: mondatelemzés. Elméleti és gyakorlati feladatok a teamsben.
2020. december 7-11.
Téma: Szóelemek. Elméleti és gyakorlati feladatok a teamsben.
2020. november 30-december 4.
Számonkérés a redmentán, valamint szóban. Közmondások, szólások. Feladatok és elméleti anyagok a teamsben.
2020. november 23-27.
A helyesírási alapelveket fogjuk átvenni. Feladatokat, elméleti anyagot a teamsbe teszem majd fel.
Heti tananyag 2020. június 08-11.
Szépirodalmi mű filmes feldolgozása
Az egyes órák anyagát, feladatait a Microsoft Teamsben találjátok a fájlok menüpontban, dátumozva.
Heti tananyag 2020. június 02-04.
Irány a középiskola! Gyakorló feladatok
Jókai Mór: Az aranyember
Az egyes órák anyagát, feladatait a Microsoft Teamsben találjátok a fájlok menüpontban, dátumozva.
Magyar nyelv és irodalom
Heti tananyag 2020. május 25-28.
Tanév végi mérés: Műnemek, műfajok, művek
A jellemzés
A leírás
Ismeretterjesztő szöveg jellemzőinek felismerése
Május 28-án (csütörtökön) nem tartok online órát.
Az egyes órák anyagát, feladatait a Microsoft Teamsben találjátok a fájlok menüpontban, dátumozva.
Heti tananyag 2020. május 18-21.
A kommunikáció és a tömegkommunikáció
A média
Légy óvatos a monitor előtt!
Kányádi Sándor
Az egyes órák anyagát, feladatait a Microsoft Teamsben találjátok a fájlok menüpontban, dátumozva.
Heti tananyag 2020. május 11-14.
Mondatrészek (jelzők)
Egyszerű mondatok elemzése
Az egyszerű mondatok helyesírása
Szövegértés
Szövegalkotás
Az egyes órák anyagát, feladatait a Microsoft Teamsben találjátok a fájlok menüpontban, dátumozva.
Heti tananyag 2020. május 05-06.
Mondatrészek (határozók)
Egyszerű mondatok elemzése
Az egyes órák anyagát, feladatait a Microsoft Teamsben találjátok a fájlok menüpontban, dátumozva.
Heti tananyag 2020. április 27-30.
Mondatrészek (alany, tárgy)
Egyszerű mondatok elemzése
Csukás István: Vakáció a halott utcában (részlet)
Az egyes órák anyagát, feladatait a Microsoft Teamsben találjátok a fájlok menüpontban, dátumozva.
Heti tananyag 2020. április 20-24.
Helyesírás gyakorlása
A mondat. A mondatok csoportosítása
Egyszerű mondatok elemzése
Válogatás a roma irodalomból: Ratkó József
Az egyes órák anyagát, feladatait a Microsoft Teamsben találjátok a fájlok menüpontban, dátumozva.
Heti tananyag 2020. április 15-16.
Játék a szavakkal - alapszófajok
József Attila:Születésnapomra (2 óra)
Az egyes órák anyagát, feladatait a Microsoft Teamsben találjátok a fájlok menüpontban, dátumozva.
Heti tananyag 2020. április 06 - április 08.
Viszonyszók és mondatszók. Gyakorlás
Mit tanultál a szófajokról? Gyakorlás, összefoglalás
Húsvéti népszokások. Szövegértés
Magyar nyelv és irodalom 2020. április 02. (2 óra)
Tananyag: Játékos anyanyelvi feladatok
lásd: outlook
Házi feladat beküldési határidő: 2020. április 06.
Magyar nyelv és irodalom 2020. március 30 - április 01. (3 óra)
Tananyag: Az igenevek. Szövegértés
lásd: outlook
Házi feladat beküldési határidő: 2020. április 02.
Magyar nyelv és irodalom 2020. március 26. (2 óra)
Tananyag: Mikszáth Kálmán: A néhai bárány
Műfaja: novella
A novella kisepikai műfaj, amely a főhős életének egy fontos eseményét mutatja be. Rövid terjedelmű, kevés szereplő vonultat fel. A megoldást valamilyen fordulat előzi meg.
A mű szerkezete:
- A készülődő vihar képe (kiindulási pont)
- A tulipános láda és a bárányka eltűnik. (bonyodalom)
- A gazdag Sós Pál gyanúba keveredik. (kibontakozás)
- Az apa és Baló Ágnes útja sikertelen.
- A legkisebb kerül szembe a nagy tekintélyű emberrel. (tetőpont)
III. A hamis esküre készülő Soós Pál lelepleződik. (megoldás)
Feladatok:
- Figyelmesen olvasd el a művet, amelyet a következő címen megtalálsz:
vagy meg is hallgathatod, ha elindítod a fekete téglalapon a lejátszót:
- Oldd meg a fenti helyen található tesztfeladatokat, ellenőrizd a tudásod! (A néhai bárány szereplői címűt is.)
Házi feladat, amelyet osztályzattal fogok értékelni:
Felelj a következő kérdésekre, oldd meg a feladatokat!
- Sorold fel a mű szereplőit!
- Melyik két helyszínen játszódik a cselekmény?
- Mit jelent a címben a „néhai” szó? Hogyan utal a végkifejletre?
- Mennyi idő alatt mehettek végbe az események? Keresd meg az idő múlására utaló kifejezéseket!
- Mit tudunk meg Bodokról, az ott élő emberekről? Milyen viszonyban vannak Sós Pállal?
- Milyen körülmények között él a Baló család?
- Melyek a történet népmesei vonásai?
- Fogalmazd meg Sós Pál bűnét!
- Mi lehet a nagy tekintélyű ember sorsa a lelepleződés után?
- Visszajelzést várok a tesztekről, hogyan sikerültek, nehéz vagy könnyű volt-e.
A megoldásokat levél formájában vagy lefényképezve és csatolva is elküldheted a címemre:
Határidő: 2020. március 31. Jó munkát kívánok! Ida néni
Magyar nyelv és irodalom 2020. március 25.
Tananyag: A névszókról tanultak összefoglalása
A Névmások című dokumentum 134-135. oldalai alapján dolgozz!
Segítség a feladatok megoldásához:
- feladathoz: a négy csoport: főnév, melléknév, számnév, névmás
- feladathoz: Tulajdonnevek esetén nem egyszerűsíthetünk, a megoldást másold le: Záchcsal, Lőrinccel, Karinthyval, Kovátscsal, Szénássyval, Kiss-sel, Nikolett-tel, Szigethyvel, Szíjj-jal, Mariann-nal, Pappal
- feladathoz: Gondolkozz!
- feladathoz: http://www.tintakiado.hu/dictionary_idegenszotar.php
- feladathoz: http://82.132.11.194:8080/Dokumenti/Ucitelji/JOSIP%20JELU%C5%A0I%C4%86/Hungarian%20Language%20Learning%20Pack%20(Updated)/34%20Magyar%20sz%C3%B3l%C3%A1sok%20%C3%A9s%20k%C3%B6zmond%C3%A1sok%20(Hungarian%20Sayings%20and%20Proverbs).pdf
Visszaküldendő házi feladat, osztályozni fogom! Határidő: március 30.
- oldal 6., 7., 8. feladat
A házi feladatnál mindig írd le a megoldás elé az oldalszámot és a feladat számát! Csak a megoldást várom, az egész szöveget nem kell leírni.
A visszaküldendő házi feladatot fényképezd le, küldd el március 30-ig a
szollosyne.toth@nlg.httpf.hu iskolai levélcímemre!
Jó munkát kívánok!
Ida néni
Magyar nyelv és irodalom 2020. március 23 – 24.
Tananyag: A névmások (2 óra)
Az osztály levelezési címére elküldtem a Névmások című dokumentumot, ebben a 108 – 111. és a 121-125. oldal alapján dolgozz a következő szempontok figyelembevételével:
- Olvasd el figyelmesen a tankönyv szövegét!
- Különösen figyelj a Jegyezd meg című, szürke alapú összefoglalókra!
- Gondold át, mit olvastál!
- Oldd meg saját füzetlapon a feladatokat!
- A házi feladatnál mindig írd le a megoldás elé az oldalszámot és a feladat számát (pl. 119.o. 3. f.). Csak a megoldást várom, az egész szöveget nem kell leírni.
- A visszaküldendő házi feladatot fényképezd le, küldd el március 26-ig a
szollosyne.toth@nlg.httpf.hu iskolai levélcímemre!
Visszaküldendő házi feladat:
119.oldal 3. feladat
- oldal 8. feladat
- oldal 9. feladat
- oldal 2., 3.(„a” rész), 4. feladat
Jó munkát kívánok!
Ida néni
Kedves Gyerekek!
Magyar nyelv és irodalom tantárgyból ezen a héten naponta kaptok tőlem tananyagot, feladatokat.
A fájlok nevében benne lesz a dátum a házi feladatok sorrendjének könnyebb betartása érdekében.
Március 20-ától (péntek) az egész jövő heti munkaanyag, feladat elérhető lesz.
Egyelőre Katika néni segítségével tudom a blogos felületre feltenni mindezeket, de remélem, hogy hamarosan személyesen is.
Oldjátok meg a feladatokat folyamatosan, az órarend szerinti mennyiségben (csütörtökön 2 magyaróra van)!
Elérhetőségem:
A tanórák idején folyamatosan várom esetleges kérdéseiteket a következő iskolai levelezési címre: szollosyne.toth@nlg.httpf.hu
A tanórák ideje alatt rögtön fogok válaszolni írásban.
Erre a címre kérem visszaküldeni a házi feladatokat is, itt kérdezhettek, véleményt mondhattok a tanórán kívül is bármikor.
Jó munkát kívánok!
Ida néni
Magyar nyelv és irodalom 2020. március 18.
Kedves Gyerekek!
Mai feladatként a korábban ígért Illemtesztet küldöm.
Egy füzetlapra és tollra lesz szükségetek.
- Olvassátok el figyelmesen a megállapításokat!
- A helyesnek tartott válaszokat totó formájában írjátok le (pl. 1 – c), majd fényképezzétek le!
- A fényképet küldjétek el a toth@nlg.httpf.hu címre március 20-ig!
A feladatokat javítani fogjuk, értékelni fogom.
Illemteszt
Karikázd be a helyesnek tartott válasz betűjelét!
- Ki nyújtja előre a kezét találkozáskor?
- A férfi a nőnek. b) A nő a férfinak. c) Mindegy.
- Mit mondjunk a bemutatkozásnál?
- a) Keresztnevünket. b) Vezeték- és keresztnevünket. c) Becenevünket.
- Kit kell bemutatni először?
- Férfit a nőnek, fiatalt az idősebbnek. b) Nőt a férfinak, idősebbet a fiatalabbnak. c) Férfit a nőnek, idősebbet a fiatalnak.
- Ha késsel, villával eszünk, melyik kezünkben legyen a villa?
- bal b) jobb c) mindegy
- Az ételt emeljük a szánkhoz, vagy a szánkat az ételhez?
- Az ételt emeljük a szánkhoz. b) A szánkat emeljük az ételhez. c) mindegy
- Mikor illik az asztalra könyökölni?
- bármikor b) Ha fáradtak vagyunk. c) soha
- Ha befejeztük az étkezést, melyik oldalra helyezzük az evőeszközt a tányéron?
- bal b) jobb c) Mindegy, melyik oldalra.
- Tegyünk-e az ünnepi asztalra gyertyát?
- Nem, mert leég a hajunk. b) Ha a vendégek kívánják. c) Mindenképpen tegyünk.
- Mikor gyújtjuk meg az asztalon levő gyertyát?
- Étkezés előtt. b) Étkezés közben. c) Étkezés után.
- Tálaláskor a tálat hova helyezzük?
- szélre b) középre c) A házigazda fogja, míg a vendégek szednek.
- Ha az asztalnál ülők maguk szedik ki az ételt, ki szedjen először?
- Mindig a házigazda. b) A vendég hölgy. c) A vendég férfi.
- Melyik étel evőeszközeit helyezhetjük el a tányér felső részénél?
- leves b) hús c) desszert
- Mit csinálsz a kenyérrel az ebédnél?
- Elvágom késsel. b) Harapom. c) Töröm.
- A kalapot mikor kell levenniük a férfiaknak az étteremben?
- Mikor leültek az asztalhoz. b) Ha melegük van. c) A belépés pillanatában.
- Hogyan lépjen be egy nő és egy férfi az étterembe?
- Elöl menjen a nő. b) Elöl menjen a férfi. c) Nem számít a sorrend.
- Hogyan jelezzük a pincérnek, ha rendelni kívánunk?
- Kiabálunk neki. b) Intünk neki. c) Odamegyünk hozzá, és az asztalhoz kísérjük.
- Ki kezdje az asztalbontást?
- A nő. b) A férfi. c) Aki jobban siet.
Összes jó válasz:
Magyar nyelv és irodalom 2020. március 19.
- óra tananyaga: A számnevek helyesírása
Csatolva találsz egy Melléknév, számnév című dokumentumot, ebben a 99 – 101. oldal alább felsorolt feladatait oldd meg az ott felsorolt példák alapján!
A 2., 3. feladat megoldásához a következő URL címen találsz segítséget:
https://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/akh12
a továbbiakban itt: 263. d)Kötőjelet szavak és szórészek között az alábbi esetekben alkalmazunk
Tanórai feladatok, azaz a füzetedbe írd le a megoldásokat:
- oldal 2. feladat
- oldal 4. feladat
- oldal 2. feladat
Házi feladat, azaz a leírt megoldásokat fényképezd le, és küldd el a következő iskolai levelező címre:
szollosyne.toth@nlg.httpf.hu
- oldal 3. feladat
- oldal 5. feladat
- oldal 3. feladat
- óra tananyaga: Játékos irodalom
A mai órán felfrissítheted, teszttel mérheted irodalmi ismereteid játékos formában.
Feladatok:
- Másold be a böngészőbe a következő címet, majd nyisd meg az oldalt!
http://www.okosdoboz.hu/gyakorlas/5-8-osztaly/magyar-irodalom/osszes-temakor
- Sok érdekes témakör közül választhatod ki, hogy melyiknek a kérdéseire felelsz. A kiválasztott képre vagy a fölötte levő címre kattintva megjelenik az első kérdéssor. A jobb felső sarokban található Diákoknak feliratra kattintva olvashatod a feladatot. Egy képhez általában 5-6 kérdés tartozik. A kérdések után az Ellenőrzés pontban megtudhatod, jól feleltél-e.
- Javaslom a következő címeket:
- Jók és gonoszok Jókai Mór: A kőszívű ember fiai c. regényében
- Mondd el konyhanyelven! (Költői képek hétköznapi nyelven)
- „János vitéz-szótár”
Jó munkát kívánok!
Ida néni
PDF
az osztály e-mail címére megy